Vážení zákazníci,
pokud provozujete kamery Hikvision na veřejné IP adrese (netýká se cloudu EZVIZ), věnujte prosím pozornost informacím níže.
V minulém týdnu jsme zachytili několik případů, kdy se kamery samovolně vrátily do továrního nastavení (kamera je neaktivní).
Tato změna je následkem vnějších útoků, které využívají slabého místa ve firmware kamery.
Hikvision již vydal pro toto bezpečnostní riziko záplatu. Problém se dá vyřešit pouze aktualizací FW na nejnovější.
Níže jsou uvedeny firmware, u kterých je zvýšené riziko napadení:
DS-2CD2xx0 - V5.2.0 build 140721 - V5.4.4 Build 161107 -> Zabezpečená verze: V5.4.41 build 170309 a vyšší
DS-2CD2xx2F-I - V5.2.0 build 140721 - V5.4.0 Build 160530 -> Zabezpečená verze: V5.4.41 build 170310 a vyšší
DS-2CD4x2xFWD - V5.2.0 build 140721 - V5.4.0 Build 160414 -> Zabezpečená verze: V5.4.41 build 170310 a vyšší
DS-2CD4xx5 - V5.2.0 build 140721 - V5.4.0 Build 160421 -> Zabezpečená verze: V5.4.41 build 170309 a vyšší
DS-2CD2xx2FWD - V5.3.1 build 150410 - V5.4.4 Build 161125 -> Zabezpečená verze: V5.4.41 build 170309 a vyšší
DS-2DEx - V5.2.0 build 140807 - V5.3.9 Build 150910 -> Zabezpečená verze: V5.4.71 build 170309 a vyšší
DS-2DFx - V5.2.0 build 140805 - V5.4.5 Build 160928 -> Zabezpečená verze: V5.4.71 build 170309 a vyšší
Pokud chcete mít jistotu, že nainstalovaný kamerový systém bude spolehlivě a bezpečně fungovat, aktualizujte prosím co nejdříve FW.
Možná Vás napadla některá z následujících otázek:
Jak můžu zjistit jaký FW mám kameře ?
- Tuto informaci můžete zjistit ze štítku na krabičce, pomocí aplikace SADP, IVMS-4200 nebo webového rozhraní kamery.
Jde kameru aktualizovat vzdáleně.
- Pokud je kamera dostupná přes IVMS nebo webové rozhraní, je do ní možné vzdáleně nahrát nový FW. (Tuto možnost doporučujeme pouze v případě, že na obou stranách spojení je rychlý a stabilní internet.)
- V případě že je kamera v továrním nastavení není to možné, jelikož ztratila schopnost komunikace (ztráta IP adresy a brány).
- Pokud je do lokální sítě, kde je kamera, připojen také počítač, je možné využít aplikace pro vzdálenou plochu - Teamviewer. Tato aplikace vám umožní (po zadání přihlašovacích údajů) připojit se na vzdálený počítač a aktualizovat kameru lokálně.
Pokud si nejste jistí, jestli je váš systém vystaven riziku napadení nebo v případě že potřebujete pomoci s jeho aktualizací, kontaktujte prosím naši technickou podporu na emailu: cctv@euroalarm.cz
nebo na tel. číslech níže:
+420 777 794 178,
+420 777 705 704,
+420 777 794 175.
Omlouváme se zákazníkům za případné komplikace, bohužel jsme v tomto případě nemohli příčiny ovlivnit, ale děláme maximum proto, abychom minimalizovali jejich dopad.