Vážení zákazníci,
v minulosti jsme upozorňovali na důležitost silného hesla pro záznamové zařízení a kamery Hikvision (článek zde, 2014) , jelikož heslo 12345 se stalo všeobecně známé a nelze jej v žádném případě považovat za bezpečné, ať už v kombinaci s veřejnou IP adresou nebo v uzavřeném systému.
Na základě informací od našich zákazníků z posledních dní dochází k čím dál tím častějším útokům na starší DVR/NVR, které mají starý FW a ponechané tovární heslo (12345) nebo podobně jednoduché heslo. Po tomto útoku je v zařízení změněno administrátorské heslo a nedá se proto do zařízení připojit. Tento problém se dá odstranit stejným způsobem jako zapomenuté heslo (vygenerováním resetovacího kódu - kontaktujte tech. podporu CCTV).
Proto Vám doporučujeme přehrát firmware a změnit heslo na složitější,
které je kombinací písmen a číslic, než se také Vy nebo Váš zákazník stanete obětí útoku.
Ušetříte čas a starosti nejen sobě.
Změnu hesla můžete provést (např. přes webové rozhraní) v Konfiguraci -> Management (Správa) účtů (uživatelů) -> po kliknutí na uživatele admin -> zadáte v tabulce nové heslo a jeho ověření.
Aktuální firmware naleznete na našich stránkách: Firmware Hikvision nebo na portálu výrobce Firmware Hikvision - Portal .
Pokud Vás nenapadá vhodné heslo, které by splňovalo výše uvedené parametry, můžete využít generátor náhodných hesel - Generátor náhodných hesel .
Pro maximální bezpečnost Vašeho zařízení ještě můžete změnit porty (HTTP, SDK a RTSP), třeba tak, že je posunete o jedničku (např. HTTP port 81 - pozor, musí se již za adresou v prohlížeči zadávat s dvojtečkou -> :81).
Pokud ve Vašem zařízení objevíte uživatele "system", je nutné provést reset zařízení do továrních hodnot.
Pozn.: Toto sdělení se netýká nových zařízení, které mají novou politiku hesel (zařízení se po prvním spuštění musí aktivovat vložením hesla, které je kombinací písmen/číslic).
S pozdravem Váš team CCTV,